Geggamojja...

...sade matte när hon var liten, hon kunde inte säga Ingeborg. Det blev kort och gott "Geggamojja". Och geggamojja blir en del glada över, främst att snön smälter bort...inte jag! Det blir så lerigt och sörjigt och vad händer då!??!? JO, så fort jag ska in kommer handduken fram, ve och fasa. Me not like towel!



Idag var det en trevlig dag, för fåglarna var på gott humör och det var stenkul att ta fram jaktinstinkten på nytt. Att ligga och lurpassa på fåglarna vid busken...krypa sakta och tyst utmed marken....och sen KASTA sig fram mot fågeln. Fast vem tror jag att jag är...inte Blixt Gordon i allafall. Snabbare än jag hann reagera hade fågeln flugit iväg. Ska gå in för hårdträning av min jakttalang - börjar med en skön vila framför brasan i några timmar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0